شناسهٔ خبر: 60713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

صدور ۱۸۰۰ فقره شناسنامه دریانوردی در هرمزگان

کشتی نفتکش معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور حدود ۱۸۰۰ فقره شناسنامه دریانوردی در این استان طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: براساس الزامات کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان برای فعالیتهاي  حرفه ای خود ملزم به اخذ شناسنامه دریانوردی مي باشند از اين رو یکهزار و ۷۹۸ فقره شناسنامه دریانوردی در هرمزگان صادر شده است.

وی افزود: از آغاز امسال تا ابتدای آبانماه جاری، یکهزار و ۱۳۷ نفرآزمون دریانوردی به ثبت رسیده و این آزمون های شایستگی در حوزه های فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی بوده است.

مکی زاده با اعلام صدور سه هزار و ۹۶۲ فقره گواهینامه دریانوردی طی نیمه نخست سال جاری، افزود: از این تعداد، دو هزار و ۶۱۳ فقره به گواهینامه های اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) اختصاص داشته و یکهزار و ۳۴۹ فقره مربوط به گواهینامه های جانبی(آموزش های جنبی از جمله مباحث ایمنی) است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع پنج هزار و ۷۶۰ فقره سند دریانوردی در این استان صادر شده است.

نظر شما